Tufft

Vaknade upp 07:50 även fast jag ställt klockan på 06:40.
Efter upprepade tryck på "Snooze"-knappen som finns på min klockradio var det dags att hasa sig upp ur sängen för att sedan SKYNDA sig med kläder, tandborstning och allt som hör till på morgonen.
Kom till plugget, gick in i klassrummet, satte mig vid bänken och fick mitt nationella prov i Matte D. Drog fram pennan och tänkte för mig själv: "Åh duuuu!!!"
Sen tog det stopp, allt jag har lärt mig i matte genom åren räckte inte riktigt till för att nå betyget man under alla år lyckats få med sig i alla kurser. Fiasko tänker många? Nej nej fyfan! Alla betyg över IG är sjukt bra i denna kurs. I alla fall enligt mitt sätt att se på det hela.
Efter vad man hört av klasskamraterna kommer 90% av klassen inte klara G, tror och hoppas på att jag tillhör de resterande 10 procenten. Vore drömmen.

Resten av skoldagen gick åt till pokerspelande och sedan en fysiklektion där det var helt öken. Till slut fick vi se på film om elektromagnetism! Aharu, det är tråkigare än vad det låter att vara. Jag lovar.


Händelserik dag igår förresten.
Ralle och Emil gaddade sig. Strand gjorde tv-debut som hockeyspelare. Lite småcoolt sådär!


Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback